Kościół rzymskokatolicki pod wezwaniem Matki Boskiej Częstochowskiej w Drogomyślu na Śląsku Cieszyńskim zaliczany jest do najciekawszych przykładów nowoczesnej architektury sakralnej w Polsce. Świątynia została zbudowana w latach 60. ubiegłego stulecia. Z zewnątrz uwagę zwraca wielofasadowa bryła z powtarzanym motywem trójkąta, wnętrze – niejednorodne stylistycznie - zaprojektowano zgodnie z zaleceniami II Soboru Watykańskiego.
Drogomyśl jest sporą wioską, położoną pomiędzy miastami Skoczów i Strumień na Śląsku Cieszyńskim. Tereny te często określane są jako „Żabi Kraj”, ponieważ od wieków kwitnie tu gospodarka stawowa. Wielki wpływ na przyrodę, krajobraz i życie mieszkańców miało powstanie w latach 50. ubiegłego wieku sztucznego Jeziora Goczałkowickiego.
Pierwszą świątynią chrześcijańską był w Drogomyślu zbór protestancki, który uległ zniszczeniu w 1945 roku. Idea budowy kościoła katolickiego pojawiła się dopiero w okresie międzywojennym. Intensywne starania o realizację tych zamierzeń podjęto w latach 50., kiedy w związku z budową Jeziora Goczałkowickiego rozebrano dwie świątynie w Zarzeczu i Gołyszu. W 1953 roku władze udzieliły pierwszej zgody na budowę, z której się później wycofały. Na kolejną trzeba było czekać 12 lat. Kościół pod wezwaniem Matki Boskiej Częstochowskiej w Drogomyślu został postawiony w latach 1966-1969. Zdaniem historyków sztuki jest pierwszą realizacją idei posoborowych w budownictwie sakralnym tej części Śląska.
Projekt architektoniczny przygotował Stanisław Kwaśniewicz. Kościół wzniesiono na planie dwóch nakładających się na siebie czworoboków z wykorzystaniem najnowszych osiągnięć konstrukcyjnych i technologicznych (już lista użytych materiałów robi wrażenie: kamień, sztuczny marmur, szkło, aluminium, eternit, izolacja żużlowa i szklana, asfalt, plastibet, płytki terrakotowe, cegła, łom marmurowy na posadzkę, cegła szklana, ramy stalowe, drewno). Charakterystyczny dla drogomyskiego kościoła jest powtarzający się rytm trójkątów. Ciekawy efekt tworzą także mury procesyjne i niezwykła dzwonnica. Jasne, dzięki dużym przeszkleniom, wnętrze jest skupione na wyspie ołtarzowej. Twórcy ze Śląska i z Krakowa ozdobili je oryginalnymi ołtarzami, chrzcielnicą czy konfesjonałami. Witraże są projektu Marii i Jerzego Skąpskich, a wykonała je krakowska firma Ryniewicza.